Onze medewerkers

Jolien Leussink Foto-pub
Jolien Leussink is theatermaker en eigenaar van Jeugdtheaterschool de Jeugdtheatertuin in Oldenzaal.
Op dit moment speelt zij haar eigen voorstelling LE(E)F! over een ongeneeslijk ziek meisje. Sinds 2011 schrijft zij recensies van theatervoorstellingen in de omgeving van Twente: familievoorstellingen, cabaret, dorpstheater en kindertoneel. Zij vindt het geweldig om te zien hoe enthousiast amateurverenigingen zijn en hoe het publiek daarop reageert.
DietGerritsen2

Diet Gerritsen is sopraan, dirigent, actrice en thuis in het muziektheatervak. Zij studeerde klassieke zang en schoolmuziek aan het Twents Conservatorium. Door haar rol als Fenna Wildspieker in de serie van “Jonge Leu en Oale Groond” werd ze bij een groot publiek bekend. Zij vindt het persoonlijk een groot gemis dat er niet meer ‘nagepraat’ wordt in de krant nadat er een voorstelling of een concert gegeven is. Een intensieve repetitieperiode met als hoogtepunt een uitvoering heeft daarna ook een afsluiting nodig. Gezien en gehoord worden en het er nog even over hebben.....de volgende dag... een foto zien....het commentaar lezen van iemand met ervaring uit hetzelfde werkveld. Weten dat je een prestatie hebt geleverd en willen weten hoe die prestatie ontvangen werd. En, wat vond je d’r van, gaan we de volgende keer weer?

Profielfoto Koen 150x165

Koen Edeling begon, enkele jaren na het voltooien van twee studierichtingen aan het Twents Conservatorium, in februari 1987 met het schrijven van recensies en heeft er op dit moment ruim 1250 op zijn naam staan. Hij is een muzikale alleseter: klassiek, pop en jazz interesseren hem evenveel als vocaal of instrumentaal. Al vele jaren is hij actief als muziekdocent, koordirigent, zanger en toetsenist (piano en accordeon). Koen is de oprichter van deze website en hoofdredacteur.

Hans Kerkhoff Foto-pub
Hans Kerkhoff is als slagwerker afgestudeerd aan het conservatorium in de studierichtingen klassiek en lichte muziek. Naast uitvoerend musicus, arrangeur en componist, produceerde hij in diverse studio's commercials, jingles en CD's.
Rob3

Rob Besselink heeft gitaar gestudeerd aan het Twents Conservatorium. Hij speelt jazz, pop en klassieke muziek in de meest uiteenlopende samenstellingen. Als tekstschrijver heeft hij jarenlang voor de commerciële omroep gewerkt. Rob heeft een privé-lespraktijk in Enschede en geeft cursussen liedbegeleiding in samenwerking met de pabo. Daarnaast is hij binnen de lichte muziek actief als zanger en arrangeur.

Foto104vierkant

Els van Swol was werkzaam als muziekbibliothecaris en muziekmedewerker van de Leeuwarder Courant en Mens en melodie. Tevens schreef zij enkele boeken over muziek. Thans recenseert zij voor literairnederland.nl (voornamelijk fictie) en 8WEEKLY.nl (voornamelijk beeldende kunst) en geeft lezingen en cursussen. Daarnaast behaalde zij haar MA Kunst- en Cultuurwetenschappen aan de Open Universiteit Nederland. Zij speelde jarenlang hobo, met specifieke aandacht voor barok- en hedendaagse muziek. Zij was lid van amateurorkesten in Amsterdam en Leeuwarden. Thans heeft zij weer blokfluitles. Haar website: https://elsvanswol

Foto

Ruben Smits (1991) is koordirigent van popkoren en vocal groups en veelgevraagd arrangeur. Zijn arrangementen worden uitgegeven door ZoecMusic, ChoirTunes en Covers4Choirs. Daarbij zingt Ruben bij (semi)professionele klassieke koren als Consensus Vocalis, Brabant Koor en Revoice International Vocal Ensemble. In opdracht van cultuurzender Brava heeft hij het televisieprogramma Nederland vol koren geproduceerd, dat het mooiste uit de Nederlandse koorwereld laat zien. Als afgestudeerd musicoloog heeft hij onderzoek gedaan naar het repertoire van het Nederlands Kamerkoor. Ten slotte is Ruben bestuurslid van het Nederlands Koor Festival en de Stichting Pieterskerkconcerten.

vandaag 18

gisteren 127

deze week 145