WANNEER
WIE
WAAR
ENTREE
INFORMATIE
17 januari 2025
21:00 uur
21:00 uur
Jeffrey Bruinsma:
The Art Of In Between
*is gerecenseerd*
The Art Of In Between
*is gerecenseerd*
Jazzpodium De Tor
Walstraat 21
7511 GE
Enschede
Walstraat 21
7511 GE
Enschede
€ 15,00
Tot 25 jaar/ studenten: € 10,00
Jaarkaarthouders/ donateurs: vrij entree
Tot 25 jaar/ studenten: € 10,00
Jaarkaarthouders/ donateurs: vrij entree
meer informatie
Voor Art of the In-Between onderzoekt violist Jeffrey Bruinsma in hoeverre het mogelijk is een streep te zetten onder zijn muzikale verleden en iets te creëren vanaf scratch, zoals een schilder begint op een leeg canvas. Een zoektocht naar nieuwe mogelijkheden van vorm en expressie.
Tijdens het maken van Art of the In-Between, raakte hij gefascineerd door muziek van Alice Coltrane, de film Taxi Driver van Martin Scorsese, gedichten van Rumi, ontwerpen van fashion designer Rei Kawakubo en Japanse gin. Dit resulteerde in een serie composities vol onverwachte wendingen. Intuïtief, uitgestrekt en bezwerend.
Samen met Jesse van Ruller, Thomas Pol en Jamie Peet presenteert hij nu Art of the In-Between. Een magische trip in club setting.
Jeffrey werkte met Zapp4 o.a. samen met Jan Bang en Ane Brun, met Pynarello speelde hij zijn eigen Milk It Punk Suite en hij is verbonden aan het Conservatorium van Amsterdam als hoofdvakdocent en vakgroepvoorzitter Strijkers van de jazzafdeling.
Bezetting:
Jeffrey Bruinsma-viool
Jesse van Ruller-gitaar
Thomas Pol-contrabas
Jamie Peet-drums
Tijdens het maken van Art of the In-Between, raakte hij gefascineerd door muziek van Alice Coltrane, de film Taxi Driver van Martin Scorsese, gedichten van Rumi, ontwerpen van fashion designer Rei Kawakubo en Japanse gin. Dit resulteerde in een serie composities vol onverwachte wendingen. Intuïtief, uitgestrekt en bezwerend.
Samen met Jesse van Ruller, Thomas Pol en Jamie Peet presenteert hij nu Art of the In-Between. Een magische trip in club setting.
Jeffrey werkte met Zapp4 o.a. samen met Jan Bang en Ane Brun, met Pynarello speelde hij zijn eigen Milk It Punk Suite en hij is verbonden aan het Conservatorium van Amsterdam als hoofdvakdocent en vakgroepvoorzitter Strijkers van de jazzafdeling.
Bezetting:
Jeffrey Bruinsma-viool
Jesse van Ruller-gitaar
Thomas Pol-contrabas
Jamie Peet-drums
24 januari 2025
21:00 uur
21:00 uur
Ruud Ouwehand ontmoet:
Axel Hagen en Paul v.d. Feen
*is gerecenseerd*
Axel Hagen en Paul v.d. Feen
*is gerecenseerd*
Jazzpodium De Tor
Walstraat 21
7511 GE
Enschede
Walstraat 21
7511 GE
Enschede
€ 15,00
Tot 25 jaar/ studenten: € 10,00
Jaarkaarthouders/ donateurs: vrij entree
Tot 25 jaar/ studenten: € 10,00
Jaarkaarthouders/ donateurs: vrij entree
meer informatie
Bassist Ruud Ouwehand vormde ooit met zijn 'maatje' gitarist Peter Nieuwerf (1938-2015) het 'huiscombo van Jazzpodium De Tor.
Peter is helaas 'uit de tijd gekomen', maar als eerbetoon aan Peter en omdat 't een ideale line-up is, pakken we dit jaar de draad weer op.
De combinatie contrabas en gitaar als basis voor voor lyrische, melodieuze en avontuurlijke muzikale ontmoetingen.
Axel Hagen
Axel Hagen, (gitaar) werd geboren in 1963 in Karlsruhe (Duitsland). Tussen 1985 en 1990 studeerde hij aan het Hilversums Conservatorium bij Peter Nieuwerf en Wim Overgaauw. Verdere studies bij meestermuzikanten als Barry Harris, Jimmy Raney en Frans Elsen hielpen bij de ontwikkeling van zijn stijl. Voor Axel is de muziek van Charlie Parker, Bud Powell en Lennie Tristano zijn belangrijkste invloeden en op gitaar zijn Jimmy Raney, Tal Farlow, Wes Montgomery, Billy Bean, Ronnie Singer, Luiz Bonfa en Jim Hall zijn favorieten.
In 1990 werd Axel Hagen lid van de ritmesectie van het gerenommeerde “Metropole Orkest” van de Nederlandse radio. Met dit orkest onder leiding van Rob Pronk, Bill Hollman en Chuck Israels is hij te horen op diverse CD- en radio-opnames met internationaal bekende jazzmuzikanten als Tommy Flanagan, Lou Levy, Clark Terry, Lee Konitz, Claudio Roditi, Bill Perkins en Tom Harrell.
Paul van der Feen
Paul van der Feen wordt beschouwd als een van Nederlands toonaangevende saxofonisten.
Als lid van het Metropole Orkest speelde hij met talloze sterren als Chaka Khan, Herbie Hancock, Elvis Costello, Gregory Porter, Al Jarreau en John Scofield en participeerde hij solistisch in verschillende met een Grammy Award bekroonde opnamen.
Als zesde telg in een buitengewoon muzikaal gezin, groeide Paul al jammend op met zijn broers Mark, Matthijs en Clemens met wie hij de Feenbrothers vormde. Paul begon op 16 jarige leeftijd zijn studie aan het Conservatorium van Amsterdam en beëindigde deze op tweeëntwintig jarige leeftijd in New York. De daaropvolgende jaren exploreerde Paul verschillende muziekstijlen zoals funk, fusion, hip-hop en klassiek maar werd door het herontdekken van John Coltrane terug naar de jazz getrokken en beweegt zich sindsdien vrijelijk door de verschillende genres. Paul was een prijswinnaar op de prestigieuze White Foundation World Saxophone Competition waarna hij speelde met een aantal gerenommeerde formaties uit binnen en buitenland waaronder het Jazz Orchestra van het Concertgebouw. Ook initieerde hij verschillende projecten met vriend en drummer Roy Dackus zoals de band Odyssee en het project Inception met trompettist Alex Sipiagin.
Ruud Ouwehand
Ruud Ouwehand (Amsterdam, 1958) is jazz contrabassist, docent, muziekprogrammeur en componist. Hij is in 1985 afgestudeerd aan het Hilversums Conservatorium; met als hoofdvak contrabas en piano, Lichte Muziek.
Sinds zijn afstuderen is Ouwehand docent contrabas, basgitaar, solfège, harmonieleer, combo-coaching en methodiek aan het conservatorium van Amsterdam. Daarnaast is Ruud sinds 2016 Gast-Professor Jazz contrabas aan de University of the Arts van Bremen (DE).
Ouwehand stond samen met de gitarist Peter Nieuwerf bekend als de ideale sidemen. Nieuwerf (1938-2015) speelde, net als zijn maatje Ouwehand, met de groten der aarde, onder wie Stéphane Grappelly, Nancy Wilson, Astrud Gilberto, Dizzy Gillespie, Toots Thielemans en Stan Getz.
Peter is helaas 'uit de tijd gekomen', maar als eerbetoon aan Peter en omdat 't een ideale line-up is, pakken we dit jaar de draad weer op.
De combinatie contrabas en gitaar als basis voor voor lyrische, melodieuze en avontuurlijke muzikale ontmoetingen.
Axel Hagen
Axel Hagen, (gitaar) werd geboren in 1963 in Karlsruhe (Duitsland). Tussen 1985 en 1990 studeerde hij aan het Hilversums Conservatorium bij Peter Nieuwerf en Wim Overgaauw. Verdere studies bij meestermuzikanten als Barry Harris, Jimmy Raney en Frans Elsen hielpen bij de ontwikkeling van zijn stijl. Voor Axel is de muziek van Charlie Parker, Bud Powell en Lennie Tristano zijn belangrijkste invloeden en op gitaar zijn Jimmy Raney, Tal Farlow, Wes Montgomery, Billy Bean, Ronnie Singer, Luiz Bonfa en Jim Hall zijn favorieten.
In 1990 werd Axel Hagen lid van de ritmesectie van het gerenommeerde “Metropole Orkest” van de Nederlandse radio. Met dit orkest onder leiding van Rob Pronk, Bill Hollman en Chuck Israels is hij te horen op diverse CD- en radio-opnames met internationaal bekende jazzmuzikanten als Tommy Flanagan, Lou Levy, Clark Terry, Lee Konitz, Claudio Roditi, Bill Perkins en Tom Harrell.
Paul van der Feen
Paul van der Feen wordt beschouwd als een van Nederlands toonaangevende saxofonisten.
Als lid van het Metropole Orkest speelde hij met talloze sterren als Chaka Khan, Herbie Hancock, Elvis Costello, Gregory Porter, Al Jarreau en John Scofield en participeerde hij solistisch in verschillende met een Grammy Award bekroonde opnamen.
Als zesde telg in een buitengewoon muzikaal gezin, groeide Paul al jammend op met zijn broers Mark, Matthijs en Clemens met wie hij de Feenbrothers vormde. Paul begon op 16 jarige leeftijd zijn studie aan het Conservatorium van Amsterdam en beëindigde deze op tweeëntwintig jarige leeftijd in New York. De daaropvolgende jaren exploreerde Paul verschillende muziekstijlen zoals funk, fusion, hip-hop en klassiek maar werd door het herontdekken van John Coltrane terug naar de jazz getrokken en beweegt zich sindsdien vrijelijk door de verschillende genres. Paul was een prijswinnaar op de prestigieuze White Foundation World Saxophone Competition waarna hij speelde met een aantal gerenommeerde formaties uit binnen en buitenland waaronder het Jazz Orchestra van het Concertgebouw. Ook initieerde hij verschillende projecten met vriend en drummer Roy Dackus zoals de band Odyssee en het project Inception met trompettist Alex Sipiagin.
Ruud Ouwehand
Ruud Ouwehand (Amsterdam, 1958) is jazz contrabassist, docent, muziekprogrammeur en componist. Hij is in 1985 afgestudeerd aan het Hilversums Conservatorium; met als hoofdvak contrabas en piano, Lichte Muziek.
Sinds zijn afstuderen is Ouwehand docent contrabas, basgitaar, solfège, harmonieleer, combo-coaching en methodiek aan het conservatorium van Amsterdam. Daarnaast is Ruud sinds 2016 Gast-Professor Jazz contrabas aan de University of the Arts van Bremen (DE).
Ouwehand stond samen met de gitarist Peter Nieuwerf bekend als de ideale sidemen. Nieuwerf (1938-2015) speelde, net als zijn maatje Ouwehand, met de groten der aarde, onder wie Stéphane Grappelly, Nancy Wilson, Astrud Gilberto, Dizzy Gillespie, Toots Thielemans en Stan Getz.
31 januari 2025
21:00 uur
21:00 uur
Kaaskop:
Jazzinterpretaties van Nederlands erfgoed
*is gerecenseerd*
Jazzinterpretaties van Nederlands erfgoed
*is gerecenseerd*
Jazzpodium De Tor
Walstraat 21
7511 GE
Enschede
Walstraat 21
7511 GE
Enschede
€ 15,00
Tot 25 jaar/ studenten: € 10,00
Jaarkaarthouders/ donateurs: vrij entree
Tot 25 jaar/ studenten: € 10,00
Jaarkaarthouders/ donateurs: vrij entree
meer informatie
Het woord Kaaskop is een Nederlandse term die wordt gebruikt om te verwijzen naar een typisch Nederlander. In dit project Kaaskop bundelen gitarist Ed Verhoeff, bassist Boudewijn Lucas en drummer Lucas van Merwijk hun krachten om een unieke interpretatie te creëren van het rijke Nederlandse muzikale erfgoed. Het doel van dit project is om door middel van instrumentale arrangementen en improvisaties nieuw licht te werpen op melodieën die de essentie van de Nederlandse muziek belichamen.
Het repertoire is divers en omvat niet alleen het Nederlandse jazzerfgoed, maar het brede spectrum van de Nederlandse muziek in al haar facetten. Van iconische artiesten als Boudewijn de Groot en Anouk tot klassiekers van Golden Earring en volksliedjes als ‘Aan de Amsterdamse Grachten’, bekende en minder bekende melodieën worden niet alleen gecoverd, maar opnieuw bedacht met een frisse, creatieve aanpak.
Ed Verhoeff | Gitaar
Boudewijn Lucas | Bas
Lucas van Merwijk | Trommels
Ed Verhoeff
Ed Verhoeff is een gerenommeerd gitarist uit de Nederlandse jazzscene. Met zijn virtuoze spel en veelzijdige stijl trad hij op met talloze nationale en internationale artiesten. Ed is een veelgevraagd muzikant voor diverse muziekprojecten. Daarnaast heeft hij talloze composities en arrangementen op zijn naam staan.
Boudewijn Lucas
Boudewijn Lucas is een veelzijdige bassist die bekend staat om zijn rijke, warme toon en soepele speelstijl. Hij heeft een uitgebreide carrière opgebouwd als sessiemuzikant en bandlid, waarbij hij samenwerkte met vele prominente artiesten en bands in de Nederlandse muziekscene.
Lucas van Merwijk
Lucas van Merwijk, een bekroonde drummer en pionier in de Europese jazz- en latinmuziekscene, brengt zijn ritmische energie en expertise naar Kaaskop. Naast zijn werk als uitvoerend musicus is hij docent en oprichter van diverse ensembles, waaronder Drums United en de Cubop City Big Band.
Het repertoire is divers en omvat niet alleen het Nederlandse jazzerfgoed, maar het brede spectrum van de Nederlandse muziek in al haar facetten. Van iconische artiesten als Boudewijn de Groot en Anouk tot klassiekers van Golden Earring en volksliedjes als ‘Aan de Amsterdamse Grachten’, bekende en minder bekende melodieën worden niet alleen gecoverd, maar opnieuw bedacht met een frisse, creatieve aanpak.
Ed Verhoeff | Gitaar
Boudewijn Lucas | Bas
Lucas van Merwijk | Trommels
Ed Verhoeff
Ed Verhoeff is een gerenommeerd gitarist uit de Nederlandse jazzscene. Met zijn virtuoze spel en veelzijdige stijl trad hij op met talloze nationale en internationale artiesten. Ed is een veelgevraagd muzikant voor diverse muziekprojecten. Daarnaast heeft hij talloze composities en arrangementen op zijn naam staan.
Boudewijn Lucas
Boudewijn Lucas is een veelzijdige bassist die bekend staat om zijn rijke, warme toon en soepele speelstijl. Hij heeft een uitgebreide carrière opgebouwd als sessiemuzikant en bandlid, waarbij hij samenwerkte met vele prominente artiesten en bands in de Nederlandse muziekscene.
Lucas van Merwijk
Lucas van Merwijk, een bekroonde drummer en pionier in de Europese jazz- en latinmuziekscene, brengt zijn ritmische energie en expertise naar Kaaskop. Naast zijn werk als uitvoerend musicus is hij docent en oprichter van diverse ensembles, waaronder Drums United en de Cubop City Big Band.
7 februari 2025
21:00 uur
21:00 uur
Nausyqa:
meeslepende sonische werelden
*wordt gerecenseerd*
meeslepende sonische werelden
*wordt gerecenseerd*
Jazzpodium De Tor
Walstraat 21
7511 GE
Enschede
Walstraat 21
7511 GE
Enschede
€ 15,00
Tot 25 jaar/ studenten: € 10,00
Jaarkaarthouders/ donateurs: vrij entree
Tot 25 jaar/ studenten: € 10,00
Jaarkaarthouders/ donateurs: vrij entree
meer informatie
NAUSYQA is voortdurend op zoek naar meeslepende sonische werelden. Door hun dromerige nieuwsgierigheid en verhalenvertelling hebben ze een mix van atmosferische postrock en felle grooves gecreëerd.
Geïnspireerd door de avontuurlijke geest van Hayao Miyazaki’s ‘Nausicaa and the Valley of the Wind’, combineert het instrumentale kwintet het elektronische met het akoestische, met zwevende melodieën, edgy improvisaties en grote soundscapes, een combinatie die luisteraars bij elk optreden meeneemt op een reis.
Miguel Valente (alto saxophone),
Antonio Moreno Glazkov (trumpet/synths),
Jelle Willems (piano/synths),
Antonio Todisco (electric guitar),
Richard Nacinelli (electric bass),
Pedro Nobre (drums)
Geïnspireerd door de avontuurlijke geest van Hayao Miyazaki’s ‘Nausicaa and the Valley of the Wind’, combineert het instrumentale kwintet het elektronische met het akoestische, met zwevende melodieën, edgy improvisaties en grote soundscapes, een combinatie die luisteraars bij elk optreden meeneemt op een reis.
Miguel Valente (alto saxophone),
Antonio Moreno Glazkov (trumpet/synths),
Jelle Willems (piano/synths),
Antonio Todisco (electric guitar),
Richard Nacinelli (electric bass),
Pedro Nobre (drums)
12 februari 2025
21:00 uur
21:00 uur
ArtEZ Conservatorium Enschede:
Jazz-Jam Session
Jazz-Jam Session
Jazzpodium De Tor
Walstraat 21
7511 GE
Enschede
Walstraat 21
7511 GE
Enschede
gratis
meer informatie
In samenwerking met ArtEZ Conservatorium Enschede organiseren we de Tor-Jazz-Jam sessions.
Entree is gratis, Iedereen mag meedoen! Alleen komen luisteren is ook oké! JOIN THE JAM!.
Entree is gratis, Iedereen mag meedoen! Alleen komen luisteren is ook oké! JOIN THE JAM!.
14 februari 2025
20:15 uur
20:15 uur
Toonkunst Almelo:
Argentijns concert
*wordt gerecenseerd*
Argentijns concert
*wordt gerecenseerd*
Pancratius Basiliek
Grotestraat 70
7651 CK
Tubbergen
Grotestraat 70
7651 CK
Tubbergen
€ 27,50
Jeugd tot 16 jr
€ 10,00
Voorverkoop
€ 25,00
Jeugd tot 16 jr
€ 10,00
Voorverkoop
€ 25,00
meer informatie
Mirjam Schreur: Mezzo-sopraan,
Martin de Ruiter: Bandoneon,
Roel Praas: Piano,
Arno Vree: Dirigent,
Orkest: NASKA
Toonkunst Almelo nodigt U uit voor een bijzonder concert in de Pancratius Basiliek in Tubbergen: …..met dank aan componist en dirigent Martín Palmeri (Buenos Aires *1965), die aan Toonkunst Almelo de eer geeft om de Nederlandse première van het Salve Regina uit te voeren! (nb: de wereldpremière was in 2022 in Wenen)
Mezzosopraan Mirjam Schreurs zal schitteren bij de première van dit werk, nadat ze in 2009 al betrokken was bij de Nederlandse première van de Misa Tango! Het zo meeslepende geluid van de bandoneon, bespeeld door Martin de Ruiter, zal ons als toehoorders meevoeren in de zo kenmerkende Latijns Amerikaanse klanken. Ook in het Salve Regina (Wees gegroet, Koningin) manifesteert zich Palmeri ’s geweldige talent om de stilistische kenmerken van de tango te laten integreren in de Latijnse liturgische tekst. Het wonderbaarlijke gebruik van de bandoneon, soms als zangstem, dan weer als ritme-instrument, verzekert het behoud van de “tangoziel”.
In de MisaTango liet Palmeri al zien hoe de klassieke mistekst op een fascinerende manier samenvalt met de Argentijnse tango: enerzijds geeft de Latijnse taal de muziek een gereserveerde en esoterische kwaliteit en anderzijds blijven alle karakteristieken van de tango behouden, zoals de harmonische klanken, de melodische lijnen en natuurlijk de specifieke ritmes. Palmeri liet zich inspireren door zijn beroemde landgenoot Astór Piazzolla.
Adiós Nonino: Dit overbekende werk van Astór Piazzolla mag natuurlijk niet ontbreken: Ook hierin speelt de bandoneon een prominente rol. Het staat menigeen nog helder voor ogen hoe Maxima bij haar huwelijk ontroerd werd door het “Vaarwel, opaatje”. Een mooie versie voor Bandoneon, orkest en een kleine bijdrage voor koor.
Voor meer informatie over dit concert zie: www.toonkunstalmelo.nl
Voor kaartverkoop: Via Boekhandel Broekhuis Almelo, Primera Tubbergen en via de koorleden van Toonkunst Almelo.
Martin de Ruiter: Bandoneon,
Roel Praas: Piano,
Arno Vree: Dirigent,
Orkest: NASKA
Toonkunst Almelo nodigt U uit voor een bijzonder concert in de Pancratius Basiliek in Tubbergen: …..met dank aan componist en dirigent Martín Palmeri (Buenos Aires *1965), die aan Toonkunst Almelo de eer geeft om de Nederlandse première van het Salve Regina uit te voeren! (nb: de wereldpremière was in 2022 in Wenen)
Mezzosopraan Mirjam Schreurs zal schitteren bij de première van dit werk, nadat ze in 2009 al betrokken was bij de Nederlandse première van de Misa Tango! Het zo meeslepende geluid van de bandoneon, bespeeld door Martin de Ruiter, zal ons als toehoorders meevoeren in de zo kenmerkende Latijns Amerikaanse klanken. Ook in het Salve Regina (Wees gegroet, Koningin) manifesteert zich Palmeri ’s geweldige talent om de stilistische kenmerken van de tango te laten integreren in de Latijnse liturgische tekst. Het wonderbaarlijke gebruik van de bandoneon, soms als zangstem, dan weer als ritme-instrument, verzekert het behoud van de “tangoziel”.
In de MisaTango liet Palmeri al zien hoe de klassieke mistekst op een fascinerende manier samenvalt met de Argentijnse tango: enerzijds geeft de Latijnse taal de muziek een gereserveerde en esoterische kwaliteit en anderzijds blijven alle karakteristieken van de tango behouden, zoals de harmonische klanken, de melodische lijnen en natuurlijk de specifieke ritmes. Palmeri liet zich inspireren door zijn beroemde landgenoot Astór Piazzolla.
Adiós Nonino: Dit overbekende werk van Astór Piazzolla mag natuurlijk niet ontbreken: Ook hierin speelt de bandoneon een prominente rol. Het staat menigeen nog helder voor ogen hoe Maxima bij haar huwelijk ontroerd werd door het “Vaarwel, opaatje”. Een mooie versie voor Bandoneon, orkest en een kleine bijdrage voor koor.
Voor meer informatie over dit concert zie: www.toonkunstalmelo.nl
Voor kaartverkoop: Via Boekhandel Broekhuis Almelo, Primera Tubbergen en via de koorleden van Toonkunst Almelo.
14 februari 2025
21:00 uur
21:00 uur
Robin Nolan trio:
The Music of George Harrison
*wordt gerecenseerd*
The Music of George Harrison
*wordt gerecenseerd*
Jazzpodium De Tor
Walstraat 21
7511 GE
Enschede
Walstraat 21
7511 GE
Enschede
€ 15,00
Tot 25 jaar/ studenten: € 10,00
Jaarkaarthouders/ donateurs: vrij entree
Tot 25 jaar/ studenten: € 10,00
Jaarkaarthouders/ donateurs: vrij entree
meer informatie
Vorig jaar kregen we al een voorzichtig voorproefje, maar nu is ‘ie er dan toch echt: het nieuwe album van gypsy-gitarist Robin Nolan met zijn interpretaties van de muziek van George Harrisson.
Het nieuwe en opwindende project van de wereldberoemde Gypsy Jazz-gitarist Robin Nolan is gewijd aan de muziek van George Harrison. Nolan brengt een ode aan de ex-Beatle met een instrumentaal album met een verzameling van Harrison’s liedjes gespeeld in zijn eigen unieke Gypsy Jazz-stijl. De relatie met de familie Harrison gaat ver terug. George Harrison was een fan en vriend van Robin en ze leerden elkaar in de jaren 90 kennen op feestjes die hij gaf op zijn Engelse landgoed ‘Friar Park’.
George’s Gitaren
Het nieuwe album is opgenomen met behulp van drie van George’s beroemde Beatles-gitaren, waaronder de Gibson J160E, die het onderscheid heeft de enige gitaar te zijn die op elk Beatles-album wordt gebruikt, de Spaanse Ramirez zoals die op ‘And I Love Her’ te horen is en de 12 String Rickenbacker 360/ 12, gebruikt door George op het grootste deel van het album ‘A Hard Day’s Night’. Dit is de eerste keer dat deze gitaren zijn opgenomen sinds de jaren 70, een opwindend vooruitzicht voor alle Beatles-fans en ook voor liefhebbers van de muziek van George Harrison en akoestische gitaar.
Bezetting:
Robin Nolan: sologitaar
Adrian Holovaty: slaggitaar
Arnoud v.d. Berg: contrabas
Het nieuwe en opwindende project van de wereldberoemde Gypsy Jazz-gitarist Robin Nolan is gewijd aan de muziek van George Harrison. Nolan brengt een ode aan de ex-Beatle met een instrumentaal album met een verzameling van Harrison’s liedjes gespeeld in zijn eigen unieke Gypsy Jazz-stijl. De relatie met de familie Harrison gaat ver terug. George Harrison was een fan en vriend van Robin en ze leerden elkaar in de jaren 90 kennen op feestjes die hij gaf op zijn Engelse landgoed ‘Friar Park’.
George’s Gitaren
Het nieuwe album is opgenomen met behulp van drie van George’s beroemde Beatles-gitaren, waaronder de Gibson J160E, die het onderscheid heeft de enige gitaar te zijn die op elk Beatles-album wordt gebruikt, de Spaanse Ramirez zoals die op ‘And I Love Her’ te horen is en de 12 String Rickenbacker 360/ 12, gebruikt door George op het grootste deel van het album ‘A Hard Day’s Night’. Dit is de eerste keer dat deze gitaren zijn opgenomen sinds de jaren 70, een opwindend vooruitzicht voor alle Beatles-fans en ook voor liefhebbers van de muziek van George Harrison en akoestische gitaar.
Bezetting:
Robin Nolan: sologitaar
Adrian Holovaty: slaggitaar
Arnoud v.d. Berg: contrabas
21 februari 2025
21:00 uur
21:00 uur
Ruud Ouwehand ontmoet:
Bob Wijnen en Ellister v.d. Molen
*wordt gerecenseerd*
Bob Wijnen en Ellister v.d. Molen
*wordt gerecenseerd*
Jazzpodium De Tor
Walstraat 21
7511 GE
Enschede
Walstraat 21
7511 GE
Enschede
€ 15,00
Tot 25 jaar/ studenten: € 10,00
Jaarkaarthouders/ donateurs: vrij entree
Tot 25 jaar/ studenten: € 10,00
Jaarkaarthouders/ donateurs: vrij entree
meer informatie
Bob Wijnen
Bob Wijnen is een pianist met een grote gevoeligheid en diepgang. Hij is een veelgevraagde begeleider en staat bekend om zijn oren, maar ook om zijn elegante en avontuurlijke solist die veel van de geschiedenis van jazzpiano, Hammondorgel en Fender Rhodes-funk heeft opgenomen. Smaakvol maar toch avontuurlijk spelen is waar Wijnen naar streeft in zijn optredens.
Na een tournee door Indonesië, de VS, Duitsland, het VK en Ierland en het opnemen van albums met veel projecten, zoals zijn huidige bands Triplicate en Equinox, besloot Wijnen dat het tijd was om een grote stap voorwaarts te zetten. Deze innerlijke drang, of zoals Wijnen het noemt, deze Call of the Wild, leidde hem tot het maken van zijn eerste album “NYC Unforeseen” samen met Peter Bernstein, Dezron Douglas en Billy Drummond, opgenomen in de grote hoofdstad van de jazz: New York.
De Nederlandse jazzjournalist Bert Jansma zei: “Kijk uit voor deze man! Hij was altijd al een smaakvolle pianist, maar hij wordt elke keer beter als ik hem hoor.” Wijnen blijft groeien als pianist. Daarnaast richt hij zich steeds meer op het componeren en arrangeren.
Ellister van der Molen
Jazz kwam al vroeg bij Ellister. Op 12-jarige leeftijd nam haar vader haar mee naar concerten waar ze de kans kreeg om meesters van de Nederlandse jazzscene te horen, waaronder Ferdinand Povel en Jarmo Hoogendijk.
Ellister werd toegelaten tot de afdeling Jong Talent van het Koninklijk Conservatorium in Den Haag op klassieke trompet, maar ze wist al dat jazz haar ware passie was. Deze passie leidde haar al snel naar jazzstudies bij enkele van de beste spelers en docenten in Nederland, waaronder Jarmo Hoogendijk, Ack van Rooyen en Frans Elsen.
Tegenwoordig wordt Ellister uitgenodigd om over de hele wereld op te treden in een grote verscheidenheid aan muzikale contexten. Ze heeft op een aantal opnames gespeeld en trad op als gastsolist met het Rein de Graaff trio, het Nationaal Jeugd Jazz Orkest (NJJO) en met het Dublin Jazz Orchestra.
Ondertussen richt Ellister zich ook steeds meer op haar ontwikkeling als bandleider, componist en arrangeur. Haar recente cd Smalls NYC kreeg een zeer positieve respons en leidde tot een optreden op het North Sea Jazz Festival.
Ruud Ouwehand
Ruud Ouwehand (Amsterdam, 1958) is jazz contrabassist, docent, muziekprogrammeur en componist. Hij is in 1985 afgestudeerd aan het Hilversums Conservatorium; met als hoofdvak contrabas en piano, Lichte Muziek.
Sinds zijn afstuderen is Ouwehand docent contrabas, basgitaar, solfège, harmonieleer, combo-coaching en methodiek aan het conservatorium van Amsterdam. Daarnaast is Ruud sinds 2016 Gast-Professor Jazz contrabas aan de University of the Arts van Bremen (DE).
Ouwehand stond samen met de gitarist Peter Nieuwerf bekend als de ideale sidemen. Nieuwerf (1938-2015) speelde, net als zijn maatje Ouwehand, met de groten der aarde, onder wie Stéphane Grappelly, Nancy Wilson, Astrud Gilberto, Dizzy Gillespie, Toots Thielemans en Stan Getz.
Bob Wijnen is een pianist met een grote gevoeligheid en diepgang. Hij is een veelgevraagde begeleider en staat bekend om zijn oren, maar ook om zijn elegante en avontuurlijke solist die veel van de geschiedenis van jazzpiano, Hammondorgel en Fender Rhodes-funk heeft opgenomen. Smaakvol maar toch avontuurlijk spelen is waar Wijnen naar streeft in zijn optredens.
Na een tournee door Indonesië, de VS, Duitsland, het VK en Ierland en het opnemen van albums met veel projecten, zoals zijn huidige bands Triplicate en Equinox, besloot Wijnen dat het tijd was om een grote stap voorwaarts te zetten. Deze innerlijke drang, of zoals Wijnen het noemt, deze Call of the Wild, leidde hem tot het maken van zijn eerste album “NYC Unforeseen” samen met Peter Bernstein, Dezron Douglas en Billy Drummond, opgenomen in de grote hoofdstad van de jazz: New York.
De Nederlandse jazzjournalist Bert Jansma zei: “Kijk uit voor deze man! Hij was altijd al een smaakvolle pianist, maar hij wordt elke keer beter als ik hem hoor.” Wijnen blijft groeien als pianist. Daarnaast richt hij zich steeds meer op het componeren en arrangeren.
Ellister van der Molen
Jazz kwam al vroeg bij Ellister. Op 12-jarige leeftijd nam haar vader haar mee naar concerten waar ze de kans kreeg om meesters van de Nederlandse jazzscene te horen, waaronder Ferdinand Povel en Jarmo Hoogendijk.
Ellister werd toegelaten tot de afdeling Jong Talent van het Koninklijk Conservatorium in Den Haag op klassieke trompet, maar ze wist al dat jazz haar ware passie was. Deze passie leidde haar al snel naar jazzstudies bij enkele van de beste spelers en docenten in Nederland, waaronder Jarmo Hoogendijk, Ack van Rooyen en Frans Elsen.
Tegenwoordig wordt Ellister uitgenodigd om over de hele wereld op te treden in een grote verscheidenheid aan muzikale contexten. Ze heeft op een aantal opnames gespeeld en trad op als gastsolist met het Rein de Graaff trio, het Nationaal Jeugd Jazz Orkest (NJJO) en met het Dublin Jazz Orchestra.
Ondertussen richt Ellister zich ook steeds meer op haar ontwikkeling als bandleider, componist en arrangeur. Haar recente cd Smalls NYC kreeg een zeer positieve respons en leidde tot een optreden op het North Sea Jazz Festival.
Ruud Ouwehand
Ruud Ouwehand (Amsterdam, 1958) is jazz contrabassist, docent, muziekprogrammeur en componist. Hij is in 1985 afgestudeerd aan het Hilversums Conservatorium; met als hoofdvak contrabas en piano, Lichte Muziek.
Sinds zijn afstuderen is Ouwehand docent contrabas, basgitaar, solfège, harmonieleer, combo-coaching en methodiek aan het conservatorium van Amsterdam. Daarnaast is Ruud sinds 2016 Gast-Professor Jazz contrabas aan de University of the Arts van Bremen (DE).
Ouwehand stond samen met de gitarist Peter Nieuwerf bekend als de ideale sidemen. Nieuwerf (1938-2015) speelde, net als zijn maatje Ouwehand, met de groten der aarde, onder wie Stéphane Grappelly, Nancy Wilson, Astrud Gilberto, Dizzy Gillespie, Toots Thielemans en Stan Getz.
28 februari 2025
21:00 uur
21:00 uur
Dual City Concert Band:
the music of Ewout Derksen
*wordt gerecenseerd*
the music of Ewout Derksen
*wordt gerecenseerd*
Jazzpodium De Tor
Walstraat 21
7511 GE
Enschede
Walstraat 21
7511 GE
Enschede
€ 15,00
Tot 25 jaar/ studenten: € 10,00
Jaarkaarthouders/ donateurs: vrij entree
Tot 25 jaar/ studenten: € 10,00
Jaarkaarthouders/ donateurs: vrij entree
meer informatie
Het huisorkest van Jazzpodium de Tor, de Dual City Concert Band is een concert jazz bigband, gevormd door professionele musici uit heel Nederland. Geïnspireerd door bigband jazzmuziek en door orkesten en musici als Count Basie, Mel Lewis/Thad Jones (nu Vanguard Jazz Orchestra), Bob Brookmeyer, Maria Schneider en Jim McNeely.
Binnenkort gaan ze de studio in voor opnames van composities van Ewoud Derksen. Vanavond alvast een voorproefje op deze nieuwe cd/lp.
Binnenkort gaan ze de studio in voor opnames van composities van Ewoud Derksen. Vanavond alvast een voorproefje op deze nieuwe cd/lp.
7 maart 2025
21:00 uur
21:00 uur
No Fill3r:
Zack Lobers eigen band
*wordt gerecenseerd*
Zack Lobers eigen band
*wordt gerecenseerd*
Jazzpodium De Tor
Walstraat 21
7511 GE
Enschede
Walstraat 21
7511 GE
Enschede
€ 15,00
Tot 25 jaar/ studenten: € 10,00
Jaarkaarthouders/ donateurs: vrij entree
Tot 25 jaar/ studenten: € 10,00
Jaarkaarthouders/ donateurs: vrij entree
meer informatie
Met twintig jaar ervaring achter de rug als begeleider heeft bassist/componist Zack Lober nu eindelijk zijn eigen band naar zijn eigen idee: pakkende jazznummers met lekkere thema’s, voortgestuwd door een vooruit door een even elegante als rollende ritmesectie, in een perfect huwelijk met pittige spontane improvisaties. Het trio met rijzende sterren Suzan Veneman op trompet en Sun-Mi Hong op drums wordt voor dit optreden versterkt met tenorgigant en Boy Edgar Prijswinnaar Jasper Blom.
De in Montreal geboren contrabassist en componist Zack Lober, naast bassist ook dj en turntablist, speelde eerst in Boston en daarna elf jaar in de jazzclubs van New York, bij gerespecteerde bandleiders als Henry Threadgill, David Binney, David Binney, John Escreet, Dan Weiss en Seamus Blake. In 2019 verhuisde hij naar Nederland waar hij o.a. actief was en is in het Mark Lotz Trio. Nu is er dan zijn eigen trio, opgericht naar naar voorbeeld van Paul Bley en Jimmy Giuffre.
Jasper Blom tenorsax,
Suzan Veneman trompet,
Zack Lober contrabas,
Sun-Mi Hong drums.
De in Montreal geboren contrabassist en componist Zack Lober, naast bassist ook dj en turntablist, speelde eerst in Boston en daarna elf jaar in de jazzclubs van New York, bij gerespecteerde bandleiders als Henry Threadgill, David Binney, David Binney, John Escreet, Dan Weiss en Seamus Blake. In 2019 verhuisde hij naar Nederland waar hij o.a. actief was en is in het Mark Lotz Trio. Nu is er dan zijn eigen trio, opgericht naar naar voorbeeld van Paul Bley en Jimmy Giuffre.
Jasper Blom tenorsax,
Suzan Veneman trompet,
Zack Lober contrabas,
Sun-Mi Hong drums.
14 maart 2025
21:00 uur
21:00 uur
Peter Weissink:
“Echoes of Four”
*wordt gerecenseerd*
“Echoes of Four”
*wordt gerecenseerd*
Jazzpodium De Tor
Walstraat 21
7511 GE
Enschede
Walstraat 21
7511 GE
Enschede
€ 15,00
Tot 25 jaar/ studenten: € 10,00
Jaarkaarthouders/ donateurs: vrij entree
Tot 25 jaar/ studenten: € 10,00
Jaarkaarthouders/ donateurs: vrij entree
meer informatie
“Echoes of Four” is een krachtig kwartet dat vier muzikanten van wereldklasse verenigt, die elk hun eigen, unieke stem aan het geluid van de band geven. Met Peter Weissinks energieke drumwerk, Paul Berners melodieuze baslijnen, Will Maas’ gestructureerde keyboardspel en Folker Tettero’s innovatieve gitaarwerk, mengt de groep jazz, fusion, country en blues tot een naadloze en boeiende sonische ervaring. Bekend om hun vermogen om moeiteloos tussen genres te schakelen, creëert de band muziek die resoneert met het publiek, als echo’s die lang na de laatste noot blijven hangen.
“Echoes of Four” is een genre-tartend kwartet dat de grenzen van jazz en fusion verlegt en een scala aan muzikale invloeden mengt tot een boeiend en innovatief geluid. De band bestaat uit vier buitengewone muzikanten en weeft hun diverse achtergronden samen om een rijk, eclectisch tapijt van ritme, melodie en harmonie te creëren.
Peter Weissink- drums
De kern van het ensemble is Peter Weissink, de dynamische drummer en bandleider uit Nederland. Peters’ reis van het slaan op potten en pannen tot het worden van een autodidactische drumvirtuoos heeft hem uitgerust met een unieke en veelzijdige stijl. Zijn optredens worden gekenmerkt door een levendige energie en verfijnde ritmes, die de band met zowel precisie als passie aandrijven. Peters toewijding aan zijn vak werd onlangs geëerd met de Steve Gadd ‘Gaddiments’-prijs, die zijn uitzonderlijke vaardigheid en invloed benadrukt.
Paul Berner – bas
Samen met Peter is Paul Berner, een internationaal geprezen bassist wiens melodieuze en genuanceerde spel diepte toevoegt aan “Echoes of Four.” Met een legendarische carrière die samenwerkingen omvat met jazzgrootheden als Red Rodney en Lionel Hampton, brengt Paul een rijke, atmosferische kwaliteit in de muziek van de band. Zijn vermogen om jazz te mengen met Americana, country en folkinvloeden creëert een dwingende harmonische basis die de genre-overstijgende verkenningen van de groep versterkt.
Wil Maas – keyboards
Op keyboards draagt Will Maas zijn uitgebreide expertise en innovatieve benadering bij aan het geluid van de band. Met meer dan 35 jaar ervaring in het werken met bekende artiesten en een achtergrond in rock, Hammond jazz en singer-songwritermuziek, bieden Wills veelzijdige keyboardtexturen en orgelwerk een dynamische harmonische achtergrond. Zijn rol reikt verder dan optredens, aangezien hij ook een toegewijde docent is die de volgende generatie muzikanten vormt aan de Rockacademie in Tilburg.
Folkert Tettero – gitaar
Folker Tettero completeert het kwartet, wiens meesterlijke gitaarspel “Echoes of Four” een onderscheidend randje geeft. Bekend om zijn innovatieve stijl die jazz, blues, rock en funk overbrugt, zijn Folkers gitaarlijnen zowel vurig als genuanceerd. Zijn vermogen om verschillende genres naadloos te mengen voegt een unieke smaak toe aan het geluid van de band, waardoor elk optreden een levendige en gedenkwaardige ervaring wordt.
Samen creëert “Echoes of Four” een krachtige en meeslepende muzikale ervaring die traditionele genregrenzen overstijgt. Met Peter Weissinks stuwende ritmes, Paul Berners melodieuze baslijnen, Will Maas’ rijke keyboardtexturen en Folker Tettero’s inventieve gitaarwerk, levert het kwartet een geluid dat even ingewikkeld als boeiend is. Hun muziek resoneert met creativiteit en passie en biedt het publiek een werkelijk onvergetelijke reis door de rijken van moderne fusion.
“Echoes of Four” is een genre-tartend kwartet dat de grenzen van jazz en fusion verlegt en een scala aan muzikale invloeden mengt tot een boeiend en innovatief geluid. De band bestaat uit vier buitengewone muzikanten en weeft hun diverse achtergronden samen om een rijk, eclectisch tapijt van ritme, melodie en harmonie te creëren.
Peter Weissink- drums
De kern van het ensemble is Peter Weissink, de dynamische drummer en bandleider uit Nederland. Peters’ reis van het slaan op potten en pannen tot het worden van een autodidactische drumvirtuoos heeft hem uitgerust met een unieke en veelzijdige stijl. Zijn optredens worden gekenmerkt door een levendige energie en verfijnde ritmes, die de band met zowel precisie als passie aandrijven. Peters toewijding aan zijn vak werd onlangs geëerd met de Steve Gadd ‘Gaddiments’-prijs, die zijn uitzonderlijke vaardigheid en invloed benadrukt.
Paul Berner – bas
Samen met Peter is Paul Berner, een internationaal geprezen bassist wiens melodieuze en genuanceerde spel diepte toevoegt aan “Echoes of Four.” Met een legendarische carrière die samenwerkingen omvat met jazzgrootheden als Red Rodney en Lionel Hampton, brengt Paul een rijke, atmosferische kwaliteit in de muziek van de band. Zijn vermogen om jazz te mengen met Americana, country en folkinvloeden creëert een dwingende harmonische basis die de genre-overstijgende verkenningen van de groep versterkt.
Wil Maas – keyboards
Op keyboards draagt Will Maas zijn uitgebreide expertise en innovatieve benadering bij aan het geluid van de band. Met meer dan 35 jaar ervaring in het werken met bekende artiesten en een achtergrond in rock, Hammond jazz en singer-songwritermuziek, bieden Wills veelzijdige keyboardtexturen en orgelwerk een dynamische harmonische achtergrond. Zijn rol reikt verder dan optredens, aangezien hij ook een toegewijde docent is die de volgende generatie muzikanten vormt aan de Rockacademie in Tilburg.
Folkert Tettero – gitaar
Folker Tettero completeert het kwartet, wiens meesterlijke gitaarspel “Echoes of Four” een onderscheidend randje geeft. Bekend om zijn innovatieve stijl die jazz, blues, rock en funk overbrugt, zijn Folkers gitaarlijnen zowel vurig als genuanceerd. Zijn vermogen om verschillende genres naadloos te mengen voegt een unieke smaak toe aan het geluid van de band, waardoor elk optreden een levendige en gedenkwaardige ervaring wordt.
Samen creëert “Echoes of Four” een krachtige en meeslepende muzikale ervaring die traditionele genregrenzen overstijgt. Met Peter Weissinks stuwende ritmes, Paul Berners melodieuze baslijnen, Will Maas’ rijke keyboardtexturen en Folker Tettero’s inventieve gitaarwerk, levert het kwartet een geluid dat even ingewikkeld als boeiend is. Hun muziek resoneert met creativiteit en passie en biedt het publiek een werkelijk onvergetelijke reis door de rijken van moderne fusion.
21 maart 2025
21:00 uur
21:00 uur
Vinylcafé:
“Strictly Vinyl”….
“Strictly Vinyl”….
Jazzpodium De Tor
Walstraat 21
7511 GE
Enschede
Walstraat 21
7511 GE
Enschede
gratis
meer informatie
Intussen is het een traditie geworden: een keer per jaar komt het radioprogramma “All That Jazzz” live vanuit Jazzpodium De Tor in Enschede met het Tor-Vinyl-Café. Vaste en minder vaste bezoekers van De Tor nemen hun eigen platen mee en vertellen de andere bezoekers waarom ze juist die plaat zo bijzonder vinden dat ze ‘m willen laten horen in De Tor en op de radio/podcast. Eén voorwaarde: “Strictly Vinyl”…. Het programma is vanaf de volgende dinsdag (21:00 uur) te beluisteren op 1Twente radio en op Jazzpodcast.nl
28 maart 2025
21:00 uur
21:00 uur
Ruud Ouwehand ontmoet:
Toon Roos en Martijn v. Iterson
*wordt gerecenseerd*
Toon Roos en Martijn v. Iterson
*wordt gerecenseerd*
Jazzpodium De Tor
Walstraat 21
7511 GE
Enschede
Walstraat 21
7511 GE
Enschede
€ 15,00
Tot 25 jaar/ studenten: € 10,00
Jaarkaarthouders/ donateurs: vrij entree
Tot 25 jaar/ studenten: € 10,00
Jaarkaarthouders/ donateurs: vrij entree
meer informatie
Bassist Ruud Ouwehand vormde ooit met zijn 'maatje' gitarist Peter Nieuwerf (1938-2015) het 'huiscombo van Jazzpodium De Tor.
Peter is helaas 'uit de tijd gekomen', maar als eerbetoon aan Peter en omdat 't een ideale line-up is, pakken we dit jaar de draad weer op.
De combinatie contrabas en gitaar als basis voor voor lyrische, melodieuze en avontuurlijke muzikale ontmoetingen.
Toon Roos
Saxofonist Toon Roos wordt sinds zijn debuut in 1984 door critici, publiek en collega’s in binnen- en buitenland geprezen om zijn lyrische en intuïtieve spel, en zijn intense zeggingskracht. Hij viert dit jaar zijn veertig jarig jubileum als professioneel jazzmusicus met verschillende concerten.
Toon Roos, geboren op 11 april 1964 in Alphen aan den Rijn, begon zijn internationale carrière met een optreden van zijn kwartet op het North Sea Jazz Festival in 1984, waarna een uitgebreide tournee volgde. In hetzelfde jaar ontving hij de Wessel Ilcken Prijs, een aanmoedigingsprijs voor jong jazztalent.
Toon heeft samengewerkt met vele internationale jazz en fusion grootheden waaronder Joe Zawinul, Toots Thielemans, Philippe Catherine, Rogier van Otterloo, Peter Erskine, Kenny Werner, Vince Mendoza, Art Blakey, Jack Macduff, George Mraz, John Clayton, Bob Brookmeyer, John Scofield, Ravi Coltrane, Jimmy Haslip, Manu Katche en Steely Dan.
Naast zijn akoestische groepen heeft Toon over de jaren ook verschillende fusion groepen geleid, zoals te beluisteren is op zijn albums The Human Feel, Free At Last en Angel Dance. Dit laatste album is opgenomen met bassist Hein van de Geyn en de legendarische drummer Peter Erskine.
Martijn van Iterson
Martijn van Iterson wordt beschouwd als een van de beste jazzgitaristen van Nederland. Net als Jesse van Ruller is hij cum laude afgestudeerd aan het Hilversumse conservatorium, waar de legendarische Wim Overgaauw zijn docent was. Hij is gastsolist geweest bij de Skymasters en het Jazz Orchestra of the Concertgebouw, heeft zich ook beziggehouden met jazzdance en fusion, maar speelt met dit hoogwaardige kwartet ‘eigentijdse jazz met oog voor traditie’.
Ruud Ouwehand
Ruud Ouwehand (Amsterdam, 1958) is jazz contrabassist, docent, muziekprogrammeur en componist. Hij is in 1985 afgestudeerd aan het Hilversums Conservatorium; met als hoofdvak contrabas en piano, Lichte Muziek. Sinds zijn afstuderen is Ouwehand docent contrabas, basgitaar, solfège, harmonieleer, combo-coaching en methodiek aan het conservatorium van Amsterdam. Daarnaast is Ruud sinds 2016 Gast-Professor Jazz contrabas aan de University of the Arts van Bremen (DE).
Ruud Ouwehand is een veelgevraagd sessiemuzikant in de Nederlandse Jazzwereld en daarbuiten. Hij speelde onder andere met Ferdinand Povel, Theo Loevendie, Ack van Rooyen, Chet Baker, Toots Thielemans, Piet Noordijk, Archie Shepp, Branford Marsalis, Hermine Deurloo, Jan Wessels, Peter Tiehuis, Philipp Catherine, Nedly Elstak, Greetje Kauffeld, Fay Claassen, Rivertown Jazzband en vele anderen.
Peter is helaas 'uit de tijd gekomen', maar als eerbetoon aan Peter en omdat 't een ideale line-up is, pakken we dit jaar de draad weer op.
De combinatie contrabas en gitaar als basis voor voor lyrische, melodieuze en avontuurlijke muzikale ontmoetingen.
Toon Roos
Saxofonist Toon Roos wordt sinds zijn debuut in 1984 door critici, publiek en collega’s in binnen- en buitenland geprezen om zijn lyrische en intuïtieve spel, en zijn intense zeggingskracht. Hij viert dit jaar zijn veertig jarig jubileum als professioneel jazzmusicus met verschillende concerten.
Toon Roos, geboren op 11 april 1964 in Alphen aan den Rijn, begon zijn internationale carrière met een optreden van zijn kwartet op het North Sea Jazz Festival in 1984, waarna een uitgebreide tournee volgde. In hetzelfde jaar ontving hij de Wessel Ilcken Prijs, een aanmoedigingsprijs voor jong jazztalent.
Toon heeft samengewerkt met vele internationale jazz en fusion grootheden waaronder Joe Zawinul, Toots Thielemans, Philippe Catherine, Rogier van Otterloo, Peter Erskine, Kenny Werner, Vince Mendoza, Art Blakey, Jack Macduff, George Mraz, John Clayton, Bob Brookmeyer, John Scofield, Ravi Coltrane, Jimmy Haslip, Manu Katche en Steely Dan.
Naast zijn akoestische groepen heeft Toon over de jaren ook verschillende fusion groepen geleid, zoals te beluisteren is op zijn albums The Human Feel, Free At Last en Angel Dance. Dit laatste album is opgenomen met bassist Hein van de Geyn en de legendarische drummer Peter Erskine.
Martijn van Iterson
Martijn van Iterson wordt beschouwd als een van de beste jazzgitaristen van Nederland. Net als Jesse van Ruller is hij cum laude afgestudeerd aan het Hilversumse conservatorium, waar de legendarische Wim Overgaauw zijn docent was. Hij is gastsolist geweest bij de Skymasters en het Jazz Orchestra of the Concertgebouw, heeft zich ook beziggehouden met jazzdance en fusion, maar speelt met dit hoogwaardige kwartet ‘eigentijdse jazz met oog voor traditie’.
Ruud Ouwehand
Ruud Ouwehand (Amsterdam, 1958) is jazz contrabassist, docent, muziekprogrammeur en componist. Hij is in 1985 afgestudeerd aan het Hilversums Conservatorium; met als hoofdvak contrabas en piano, Lichte Muziek. Sinds zijn afstuderen is Ouwehand docent contrabas, basgitaar, solfège, harmonieleer, combo-coaching en methodiek aan het conservatorium van Amsterdam. Daarnaast is Ruud sinds 2016 Gast-Professor Jazz contrabas aan de University of the Arts van Bremen (DE).
Ruud Ouwehand is een veelgevraagd sessiemuzikant in de Nederlandse Jazzwereld en daarbuiten. Hij speelde onder andere met Ferdinand Povel, Theo Loevendie, Ack van Rooyen, Chet Baker, Toots Thielemans, Piet Noordijk, Archie Shepp, Branford Marsalis, Hermine Deurloo, Jan Wessels, Peter Tiehuis, Philipp Catherine, Nedly Elstak, Greetje Kauffeld, Fay Claassen, Rivertown Jazzband en vele anderen.
4 april 2025
21:00 uur
21:00 uur
Jasper van ‘t Hof en Jan Wolfkamp:
uitmuntend solospel
*wordt gerecenseerd*
uitmuntend solospel
*wordt gerecenseerd*
Jazzpodium De Tor
Walstraat 21
7511 GE
Enschede
Walstraat 21
7511 GE
Enschede
€ 15,00
Tot 25 jaar/ studenten: € 10,00
Jaarkaarthouders/ donateurs: vrij entree
Tot 25 jaar/ studenten: € 10,00
Jaarkaarthouders/ donateurs: vrij entree
meer informatie
Jasper van ‘t Hof
Van ‘t Hof is een van de meest actieve jazzmuzikanten in Europa. Hij heeft meer dan 70 albums opgenomen. Tijdens zijn carrière was hij toetsenist bij Archie Shepp en vele anderen, hoewel hij het meest bekend is geworden door zijn uitmuntende solospel.
In 1997 kreeg hij de Bird Award, in 2018 de Boy Edgar Award.
Van ‘t Hof werd geboren in Enschede als zoon van een jazztrompettist en een klassiek geschoolde zangeres. Hij begon met pianolessen (bij niemand minder dan Harry Bannink) toen hij vijf jaar oud was. Van ‘t Hof speelde op school in jazzgroepen, schreef zijn eerste composities toen hij 14 was, en toen hij 19 was speelde hij met drummer Pierre Courbois op jazzfestivals. In 1969 werd hij lid van Courbois’ Europese jazzrockgroep Association P.C., met de Duitse gitarist Toto Blanke (gitaar) en basgitaristen Sigi Busch of Peter Krijnen. In het project Piano Conclave speelde hij met George Gruntz, Joachim Kühn, Wolfgang Dauner en Keith Jarrett.
In 1974 richtte Van ‘t Hof de groep Pork Pie op, met Philip Catherine (gitaar), Charlie Mariano (saxofoon), Aldo Romano (drums), en Jean-François Jenny Clark (contrabas).[1] Andere bands waar Van ‘t Hof aan bijdroeg volgden al snel, waaronder Eyeball (met saxofonist Bob Malach en violist Zbigniew Seifert), en zijn band Face To Face (met de Deense bassist Bo Stief en saxofonist Ernie Watts). In 1984 richtte hij de groep Pili Pili op (met onder anderen de Beninse zangeres Angélique Kidjo, en de Nederlandse trompettist Eric Vloeimans) waarin hij Europese jazz combineert met Afrikaanse muziek.
Jan Wolfkamp
Jan Wolfkamp ( Dalfsen) studeerde klassiek slagwerk en drums aan het conservatorium in Zwolle.
Na zijn afstuderen in 1987 speelde bij verschillende Nederlandse (theater) muziek producties zoals Jenny Arean, Robert Paul, Robert Long, Macbeth, Hessel v/d Wal, Big Band Bodycheck, Sido Martens, Alleen op de Wereld en Purper.
In 1993 won hij de Scheveningen Begeleiders prijs. Als drummer/loopist in de band van de Amerikaanse stickspeler Greg Howard tourde hij diverse keren door de Verenigde Staten en Frankrijk en Zwitserland. In deze band combineert hij akoestische en elektronische drums tot “live looping”.
Ook maakte hij verschillende CD’s met o.a. Sido Martens en Hessel van der Wal. In 2003 schreef hij de muziek voor het theaterproject MacBeth . Op de CD ‘Music inspired by Da Vinci” programmeerde en speelde hij alle percussie en drumpartijen.
The WRONG STROKE
In zijn autobiografische boek The Wrong Stroke beschrijft Jan Wolfkamp hoe hij als klein kereltje op pianoles ging omdat er in Dalfsen op dat moment geen goede drumleraar te vinden was. Hij kocht bovendien een paar drumboeken en begon aan zijn zelfstudie. Zo werden drum en percussie een onlosmakelijk deel van Jan Wolfkamp, van zijn lijf en zijn geest.
Niets weerhield hem, zelfs geen ernstig auto-ongeluk, blaaskanker en een hartinfarct.
Tot het moment dat hij een paar herseninfarcten kreeg. Een stroke in het engels. Dat veranderde het leven van Jan Wolfkamp. Maar zoals hij zelf zegt: hij ziet van nature geen lichtje aan het einde van de tunnel, wel een schijnwerper.
En dus ging hij aan de slag. Zijn slagen (ook ‘strokes’, in het engels) opnieuw oefenend, zoals hij deed toen hij een klein kereltje was. En met succes, Jan gebruikt het principe van neurplasticiteit om de verbindingen in zijn hersens weer te activeren en op orde te krijgen. Over de kracht van een drummer en percussionist in hart en hoofd.
Van ‘t Hof is een van de meest actieve jazzmuzikanten in Europa. Hij heeft meer dan 70 albums opgenomen. Tijdens zijn carrière was hij toetsenist bij Archie Shepp en vele anderen, hoewel hij het meest bekend is geworden door zijn uitmuntende solospel.
In 1997 kreeg hij de Bird Award, in 2018 de Boy Edgar Award.
Van ‘t Hof werd geboren in Enschede als zoon van een jazztrompettist en een klassiek geschoolde zangeres. Hij begon met pianolessen (bij niemand minder dan Harry Bannink) toen hij vijf jaar oud was. Van ‘t Hof speelde op school in jazzgroepen, schreef zijn eerste composities toen hij 14 was, en toen hij 19 was speelde hij met drummer Pierre Courbois op jazzfestivals. In 1969 werd hij lid van Courbois’ Europese jazzrockgroep Association P.C., met de Duitse gitarist Toto Blanke (gitaar) en basgitaristen Sigi Busch of Peter Krijnen. In het project Piano Conclave speelde hij met George Gruntz, Joachim Kühn, Wolfgang Dauner en Keith Jarrett.
In 1974 richtte Van ‘t Hof de groep Pork Pie op, met Philip Catherine (gitaar), Charlie Mariano (saxofoon), Aldo Romano (drums), en Jean-François Jenny Clark (contrabas).[1] Andere bands waar Van ‘t Hof aan bijdroeg volgden al snel, waaronder Eyeball (met saxofonist Bob Malach en violist Zbigniew Seifert), en zijn band Face To Face (met de Deense bassist Bo Stief en saxofonist Ernie Watts). In 1984 richtte hij de groep Pili Pili op (met onder anderen de Beninse zangeres Angélique Kidjo, en de Nederlandse trompettist Eric Vloeimans) waarin hij Europese jazz combineert met Afrikaanse muziek.
Jan Wolfkamp
Jan Wolfkamp ( Dalfsen) studeerde klassiek slagwerk en drums aan het conservatorium in Zwolle.
Na zijn afstuderen in 1987 speelde bij verschillende Nederlandse (theater) muziek producties zoals Jenny Arean, Robert Paul, Robert Long, Macbeth, Hessel v/d Wal, Big Band Bodycheck, Sido Martens, Alleen op de Wereld en Purper.
In 1993 won hij de Scheveningen Begeleiders prijs. Als drummer/loopist in de band van de Amerikaanse stickspeler Greg Howard tourde hij diverse keren door de Verenigde Staten en Frankrijk en Zwitserland. In deze band combineert hij akoestische en elektronische drums tot “live looping”.
Ook maakte hij verschillende CD’s met o.a. Sido Martens en Hessel van der Wal. In 2003 schreef hij de muziek voor het theaterproject MacBeth . Op de CD ‘Music inspired by Da Vinci” programmeerde en speelde hij alle percussie en drumpartijen.
The WRONG STROKE
In zijn autobiografische boek The Wrong Stroke beschrijft Jan Wolfkamp hoe hij als klein kereltje op pianoles ging omdat er in Dalfsen op dat moment geen goede drumleraar te vinden was. Hij kocht bovendien een paar drumboeken en begon aan zijn zelfstudie. Zo werden drum en percussie een onlosmakelijk deel van Jan Wolfkamp, van zijn lijf en zijn geest.
Niets weerhield hem, zelfs geen ernstig auto-ongeluk, blaaskanker en een hartinfarct.
Tot het moment dat hij een paar herseninfarcten kreeg. Een stroke in het engels. Dat veranderde het leven van Jan Wolfkamp. Maar zoals hij zelf zegt: hij ziet van nature geen lichtje aan het einde van de tunnel, wel een schijnwerper.
En dus ging hij aan de slag. Zijn slagen (ook ‘strokes’, in het engels) opnieuw oefenend, zoals hij deed toen hij een klein kereltje was. En met succes, Jan gebruikt het principe van neurplasticiteit om de verbindingen in zijn hersens weer te activeren en op orde te krijgen. Over de kracht van een drummer en percussionist in hart en hoofd.
11 april 2025
21:00 uur
21:00 uur
Blue Sands:
Esther van Hees, Reinier Kragt feat. Anton Goudsmit
*wordt gerecenseerd*
Esther van Hees, Reinier Kragt feat. Anton Goudsmit
*wordt gerecenseerd*
Jazzpodium De Tor
Walstraat 21
7511 GE
Enschede
Walstraat 21
7511 GE
Enschede
€ 15,00
Tot 25 jaar/ studenten: € 10,00
Jaarkaarthouders/ donateurs: vrij entree
Tot 25 jaar/ studenten: € 10,00
Jaarkaarthouders/ donateurs: vrij entree
meer informatie
Indiejazzduo Blue Sands, bestaande uit basgitarist Reindert Kragt (NL) en zangeres Esther van Hees (BE), bewijst dat stem en bas een spannende en intieme combinatie kunnen vormen. Hun geluid kan het beste worden omschreven als filmisch, dromerig en eigenzinnig, geïnspireerd door uiteenlopende bronnen zoals Disney-filmsongs, 90s grunge, jazzstandards en klassieke componisten.
Met behulp van bas, stem en een selectie effectpedalen creëert Blue Sands hun eigen universum waar ze zowel het publiek als andere muzikanten graag verwelkomen.
Anton Goudsmit
Voor dit concert hebben ze niemand minder dan gitarist Anton Goudsmit uitgenodigd.
Met behulp van bas, stem en een selectie effectpedalen creëert Blue Sands hun eigen universum waar ze zowel het publiek als andere muzikanten graag verwelkomen.
Anton Goudsmit
Voor dit concert hebben ze niemand minder dan gitarist Anton Goudsmit uitgenodigd.
18 april 2025
21:00 uur
21:00 uur
Dual City Concert Band:
exclusieve arrangementen
*wordt gerecenseerd*
exclusieve arrangementen
*wordt gerecenseerd*
Jazzpodium De Tor
Walstraat 21
7511 GE
Enschede
Walstraat 21
7511 GE
Enschede
€ 15,00
Tot 25 jaar/ studenten: € 10,00
Jaarkaarthouders/ donateurs: vrij entree
Tot 25 jaar/ studenten: € 10,00
Jaarkaarthouders/ donateurs: vrij entree
meer informatie
Het huisorkest van Jazzpodium de Tor, de Dual City Concert Band is een concert jazz bigband, gevormd door professionele musici uit heel Nederland. Geïnspireerd door bigband jazzmuziek en door orkesten en musici als Count Basie, Mel Lewis/Thad Jones (nu Vanguard Jazz Orchestra), Bob Brookmeyer, Maria Schneider en Jim McNeely.
We nodigen hierbij nationaal en internationaal gerenommeerde gastsolisten uit, met als doel elk concert een boeiende muzikale symbiose te laten zijn. Om dit te bereiken spelen we ook exclusieve arrangementen, speciaal op de solist of voor het orkest geschreven.
We nodigen hierbij nationaal en internationaal gerenommeerde gastsolisten uit, met als doel elk concert een boeiende muzikale symbiose te laten zijn. Om dit te bereiken spelen we ook exclusieve arrangementen, speciaal op de solist of voor het orkest geschreven.
2 mei 2025
21:00 uur
21:00 uur
Borboleta Music:
Muziek die ter plekke ontstaat
*wordt gerecenseerd*
Muziek die ter plekke ontstaat
*wordt gerecenseerd*
Jazzpodium De Tor
Walstraat 21
7511 GE
Enschede
Walstraat 21
7511 GE
Enschede
€ 15,00
Tot 25 jaar/ studenten: € 10,00
Jaarkaarthouders/ donateurs: vrij entree
Tot 25 jaar/ studenten: € 10,00
Jaarkaarthouders/ donateurs: vrij entree
meer informatie
BORBOLETA MUSIC DRAAIT OM IMPROVISATIE.
André Kerver verzamelt topmuzikanten uit het klassieke- maar ook jazz en wereldmuziek. Na een rijk en veelzijdig muzikaal leven, dat voornamelijk werd bepaald door noten, die door anderen zijn bedacht, staat klarinettist André Kerver aan het begin van een heel nieuw avontuur. Muziek die ter plekke ontstaat. Muziek die niet weergeeft wat een componist heeft bedoeld, maar muziek die op dat moment door de musici op het podium wordt bedacht.
Muziek die ontstaat uit de ontmoeting op de speelvloer, uit wederzijdse inspiratie. Door zijn jarenlange ervaring en muzikale ontmoetingen heeft hij grote namen uit de jazz-, de klassieke- en de wereldmuziek aan zich weten te binden. Elke keer is er een nieuwe bezetting van musici die André bijstaan in het maken van een geweldig improvisatie spektakel.
André Kerver verzamelt topmuzikanten uit het klassieke- maar ook jazz en wereldmuziek. Na een rijk en veelzijdig muzikaal leven, dat voornamelijk werd bepaald door noten, die door anderen zijn bedacht, staat klarinettist André Kerver aan het begin van een heel nieuw avontuur. Muziek die ter plekke ontstaat. Muziek die niet weergeeft wat een componist heeft bedoeld, maar muziek die op dat moment door de musici op het podium wordt bedacht.
Muziek die ontstaat uit de ontmoeting op de speelvloer, uit wederzijdse inspiratie. Door zijn jarenlange ervaring en muzikale ontmoetingen heeft hij grote namen uit de jazz-, de klassieke- en de wereldmuziek aan zich weten te binden. Elke keer is er een nieuwe bezetting van musici die André bijstaan in het maken van een geweldig improvisatie spektakel.
9 mei 2025
21:00 uur
21:00 uur
Simone Honijk:
A touch of Cinema and Jazz
*wordt gerecenseerd*
A touch of Cinema and Jazz
*wordt gerecenseerd*
Jazzpodium De Tor
Walstraat 21
7511 GE
Enschede
Walstraat 21
7511 GE
Enschede
€ 15,00
Tot 25 jaar/ studenten: € 10,00
Jaarkaarthouders/ donateurs: vrij entree
Tot 25 jaar/ studenten: € 10,00
Jaarkaarthouders/ donateurs: vrij entree
meer informatie
“See with your ears, hear with your eyes” (J. Mandel)
Op haar nieuwste album zingt Simone Honijk de muziek van componist en arrangeur Johnny Mandel. Naast zijn meest succesvolle composities als The Shadow of Your Smile, A Time For Love en de pakkende samba Cinnamon and Clove zijn op dit album ook minder bekende pareltjes te horen. Composities die kunnen ontroeren, verrassen, prikkelen en prachtige sferen schilderen.
Over haar motivatie voor dit album zegt Simone: Sinds ik jaren geleden het nummer Close Enough for Love hoorde stond voor mij Johnny Mandel als songwriter op de kaart en ging ik me verdiepen in zijn oeuvre. Ik vond zijn composities stuk voor stuk heel bijzonder en van mooie teksten voorzien, ze ademen een sfeer van romantiek en nostalgie.
Simone Honijk
A Touch of Cinema and Jazz – The Music of Johnny Mandel
Simone Honijk: zang
Thomas Winther Andersen: contrabas en arrangementen
Durk Hijma: gitaar
Joost Kesselaar: drums
Natalio Sued: tenorsax en klarinet
Ellister van der Molen: trompet en bugel.
Op haar nieuwste album zingt Simone Honijk de muziek van componist en arrangeur Johnny Mandel. Naast zijn meest succesvolle composities als The Shadow of Your Smile, A Time For Love en de pakkende samba Cinnamon and Clove zijn op dit album ook minder bekende pareltjes te horen. Composities die kunnen ontroeren, verrassen, prikkelen en prachtige sferen schilderen.
Over haar motivatie voor dit album zegt Simone: Sinds ik jaren geleden het nummer Close Enough for Love hoorde stond voor mij Johnny Mandel als songwriter op de kaart en ging ik me verdiepen in zijn oeuvre. Ik vond zijn composities stuk voor stuk heel bijzonder en van mooie teksten voorzien, ze ademen een sfeer van romantiek en nostalgie.
Simone Honijk
A Touch of Cinema and Jazz – The Music of Johnny Mandel
Simone Honijk: zang
Thomas Winther Andersen: contrabas en arrangementen
Durk Hijma: gitaar
Joost Kesselaar: drums
Natalio Sued: tenorsax en klarinet
Ellister van der Molen: trompet en bugel.
16 mei 2025
21:00 uur
21:00 uur
Sebastian Altekamp en Ruud Ouwehand:
LP presentatie
*wordt gerecenseerd*
LP presentatie
*wordt gerecenseerd*
Jazzpodium De Tor
Walstraat 21
7511 GE
Enschede
Walstraat 21
7511 GE
Enschede
€ 15,00
Tot 25 jaar/ studenten: € 10,00
Jaarkaarthouders/ donateurs: vrij entree
Tot 25 jaar/ studenten: € 10,00
Jaarkaarthouders/ donateurs: vrij entree
meer informatie
Recensent Koen Edeling was destijds bij de opname van dit concert/masterclass. Zijn commentaar:
Contrabas dus en piano, in dit geval uiteraard de Tor-vleugel, bespeeld door de ongekroonde koningen op hun vlak, respectievelijk Ruud Ouwehand en Sebastian Altekamp. Niet alleen de bezetting was bijzonder te noemen, de uitgevoerde muziek werd vastgelegd om later een cd van te maken (hoewel Ruud het in de pauze ineens had over een LP).
Het derde unicum van deze avond was het educatieve element, in de vorm van een masterclass. Daar waar Edwin Rutten ooit was blijven steken, pakten de heren op deze avond de draad weer op. Na afloop van Ruttens avond kon eenieder tevreden naar huis gaan met een A-Diploma, vrijdag ging het verder naar op z’n minst B- misschien wel C-niveau.
Zo zal niet elke bezoeker -ondanks de glasheldere uitleg- thuisgekomen zijn met een vlammend betoog over chromatische, pentatonische (hé, die miste ik!) en octotonische toonladders, onregelmatige maatsoorten dan wel parafraseringen, nee: het commentaar aan het thuisfront zal eerder zoiets geweest zijn in de trant van: “een lekker stukje muziek” of: “een hoop humor” of: “wat kunnen die mannen toch gigantisch spelen”.
De hele avond stond namelijk ook nog eens bol van muzikale vondsten, een geniale vorm van muzikale humor, die slechts bereikt kan worden, indien er perfect gespeeld wordt, maar dat is bij deze twee niet eens in het geding.
Koen Edeling
recensent, muziek-recensie.nl
Bron: https://muziek-recensie.nl/index.php/17-nieuwsartikelen/1810-geniale-en-leerzame-muzikale-baldadigheid
Vanavond doen de heren het nog eens dunnetjes (nou ja… dat valt natuurlijk nog te bezien…) over. En presenteren de LP die van deze masterclass is gemaakt, inclusief het bijbehorende boekwerkje met tekst en uitleg. Niet te missen, lijkt ons…
Contrabas dus en piano, in dit geval uiteraard de Tor-vleugel, bespeeld door de ongekroonde koningen op hun vlak, respectievelijk Ruud Ouwehand en Sebastian Altekamp. Niet alleen de bezetting was bijzonder te noemen, de uitgevoerde muziek werd vastgelegd om later een cd van te maken (hoewel Ruud het in de pauze ineens had over een LP).
Het derde unicum van deze avond was het educatieve element, in de vorm van een masterclass. Daar waar Edwin Rutten ooit was blijven steken, pakten de heren op deze avond de draad weer op. Na afloop van Ruttens avond kon eenieder tevreden naar huis gaan met een A-Diploma, vrijdag ging het verder naar op z’n minst B- misschien wel C-niveau.
Zo zal niet elke bezoeker -ondanks de glasheldere uitleg- thuisgekomen zijn met een vlammend betoog over chromatische, pentatonische (hé, die miste ik!) en octotonische toonladders, onregelmatige maatsoorten dan wel parafraseringen, nee: het commentaar aan het thuisfront zal eerder zoiets geweest zijn in de trant van: “een lekker stukje muziek” of: “een hoop humor” of: “wat kunnen die mannen toch gigantisch spelen”.
De hele avond stond namelijk ook nog eens bol van muzikale vondsten, een geniale vorm van muzikale humor, die slechts bereikt kan worden, indien er perfect gespeeld wordt, maar dat is bij deze twee niet eens in het geding.
Koen Edeling
recensent, muziek-recensie.nl
Bron: https://muziek-recensie.nl/index.php/17-nieuwsartikelen/1810-geniale-en-leerzame-muzikale-baldadigheid
Vanavond doen de heren het nog eens dunnetjes (nou ja… dat valt natuurlijk nog te bezien…) over. En presenteren de LP die van deze masterclass is gemaakt, inclusief het bijbehorende boekwerkje met tekst en uitleg. Niet te missen, lijkt ons…
23 mei 2025
21:00 uur
21:00 uur
New Sound Jazz Machine:
zomerconcert
*wordt gerecenseerd*
zomerconcert
*wordt gerecenseerd*
Jazzpodium De Tor
Walstraat 21
7511 GE
Enschede
Walstraat 21
7511 GE
Enschede
€ 15,00
Tot 25 jaar/ studenten: € 10,00
Jaarkaarthouders/ donateurs: vrij entree
Tot 25 jaar/ studenten: € 10,00
Jaarkaarthouders/ donateurs: vrij entree
meer informatie
De vakantie kan niet echt beginnen zonder het zomerconcert van The New Sound Jazz Machine in Jazzpodium De Tor! De New Sound Jazz Machine onder leiding van Joris Bolhaar gaat er weer muzikaal feestje van bouwen. Gegarandeerd!
6 juni 2025
20:00 uur
20:00 uur
WAK:
Dag van de Jazz-Amateur
*wordt gerecenseerd*
Dag van de Jazz-Amateur
*wordt gerecenseerd*
Jazzpodium De Tor
Walstraat 21
7511 GE
Enschede
Walstraat 21
7511 GE
Enschede
gratis
meer informatie
De WAK, Week van de Amateurkunst Enschede, van 7 t/m 15 juni 2025, wordt traditiegetrouw ingeleid door de Dag van de Jazz-amateur in Jazzpodium De Tor. Vrijdag 6 juni is de Tor-stage voor de Jazz-liefhebbers in de meest oorspronkelijke zin des woords!